Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Chatbox
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj



Krad
23 júl : 06:29
Ez de jópofa.

Ahet
23 júl : 01:11
Star Wars: Force for Change - An Update from J.J. Abrams :link:

Nosayton
21 júl : 09:04
:link:

Még 9 órán át 50% off ESO-ra Steam-en.

Chai
21 júl : 02:19
EQ landmark closed beta keys: :link:
A hivatalos oldal szerint 7 napos kulcsok, szoval ha tobbet kertek ki azt hozzaadja az acchoz. Ajanlom a :link: -t

Krad
19 júl : 04:56
Nem hát. Majd küldöm a többit is az elkövetkezendő pár napban

Ahet
19 júl : 01:00
Ok, ... belekezdtem a beszerkesztésébe, de inkább holnap folytatom ha nem gond.

Krad
18 júl : 23:44
Ahet, nézz emailt!

Tyrel
18 júl : 09:03
Hát ezek a kulcs osztogatások is csak annak voltak jók akik ráértek egész nap a gép előtt nyomni az F5-öt... Oh well, átálltam a sötét oldalra.

Krad
18 júl : 06:40


:link:

Dolivier
18 júl : 06:32
visszakapcsolták a STORE-t betában

Dolivier
18 júl : 06:07
az alfán kikapcsolták a STORE-t egy időre

Tencala
17 júl : 20:36
kb. játszhatatlan most

Salty
17 júl : 20:32
Kaptam meghívót ArcheAge-be. Juhééééé!

Tencala
17 júl : 19:06
halasztva kb. 20 óráig

Ejbenjaro
17 júl : 18:02
Köszi Tencala

Tencala
17 júl : 17:18
na újra: nem 18, hanem 19 óra

Tencala
17 júl : 17:18
nem, 18 óra

Ejbenjaro
17 júl : 11:21
Többen írták / mondták ( koreai tucat MMO stb jelzőkkel illették. Ennyit arról, hogy fogalmuk sincs, miről beszélnek ). Most nézem a klienst, és a CBT startra 5PM GMT-t ír. Az nálunk nem este 6 óra?

Dolivier
17 júl : 11:07
öö ezt ki is mondta?

Ejbenjaro
17 júl : 11:03
Még hogy nincs érdeklődés a game iránt

Dolivier
17 júl : 10:55
storno

.DoK
17 júl : 10:54
... volt. Remaining keys: 0

Dolivier
17 júl : 10:46
:link:

újabb BETA key lehetőség, ha jók az infóim

Theutron
17 júl : 00:57
:link:

Krem
15 júl : 23:43
Gondoltam, hogy kígyózik a sor, de meg kellett próbálni... azért még 2 percenként ránézek a levelesládámra:D

Keresés Renegade guild - Magyar MMO Közösség
Nyelv kiválasztása


League of Legends
Kategória: Játék  Írta: Ahet - - vasárnap 03 október 2010 - 16:03:07

lol_logo.png

Beküldte Tyrel


Ígéretemhez híven jelentkezem egy LoL cikkel (amiből aztán tutorial lett), hátha néhányan kedvet kaptok hozzá.
A LoL, avagy a League of Legends egy híres Warcraft3 mod, a DotA (Defense of the Ancients) alapjaira épül. Akinek ez nem lenne ismerős, hasonló játékok még a Demigod és a Heroes of Newerth (HoN) is.

Akinek teljesen idegen a műfaj, annak megpróbálom röviden összefoglalni a játékmenetet: van egy rakat hős.. egy meccsre mindkét oldal játékosai ezek közül a hősök közül válogathatnak, egy hős, egy oldalon csak egyszer szerepelhet. Map jelenleg 2 van, ez egy hiányosság amit remélem majd orvosolnak idővel, ebből a kettőből is csak az egyiken szoktak játszani, ami az alap, klasszikus DotA map másolata, 5vs5 játékossal. Miután mindenki betöltött, egy átlósan szimmetrikus pályán találjátok magatokat, két sarkában a bázisaitokkal. A feladat viszonylag egyszerű, pusztítsd el az ellenséges főépületet, kivitelezni viszont már bonyolultabb...
Alapvetően 3 út (lane) megy át a két bázis között, ezek mindegyikén a főépületből bizonyos időközönként spawnoló creep-ek avagy minion-ok indulnak útnak az ellenség felé. Ezenkívül mindhárom úton védelmi tornyok vannak elhelyezve: minden egyes úton mindig csak a legkülső torony sebezhető (asszem), tehát sorban kell levágni őket, persze nem lehet csak úgy nekiesni. A játék elején pillanatok alatt szétkapják a hősöket, nem szabad közel menni hozzájuk. Helyette a folyamatosan özönlő minionok harcába kell besegíteni, ezzel XP-t és gold-ot gyűjtve. Természetesen ezt az ellenséges hősök nem nézik jó szemmel - már a játék elejétől fogva összetűzésbe kerülsz velük, ám az első néhány szinten az elsődleges feladatod még az, hogy ne halj meg, hősködésnek kevés az értelme... A tornyokról és minionokról általánosan annyit kell tudni, hogy elsődleges célpontjaik mindig a minion-ok, egészen addig a pillanatig amíg bele nem ütsz egy ellenséges championba...
A három út közötti területen többnyire labirintus szerű erdő van, ahol különböző neutrális creep-ek álldogálnak, akikért ugyan úgy kapsz xp-t és pénzt. Ezenkívül van köztük pár boss is, némelyik buffot ad ha megölöd, ill. van egy sárkány aki pénzt ad, az egész csapatodnak.
Még egy kis extra, hogy a két bázis határán vannak Inhibitor épületek, amiket szétverve a nekik megfelelő lane-en super minion-ok spawnolnak a te oldaladon, könnyebbé téve a támadást.
Pénzt egyébként nem annyira egyszerű szerezni, bár alapból van egy bizonyos income, azaz a gold mennyiséged lassan számol felfelé, de ez édes kevés. Ellenséges hősök megöléséért jár a legtöbb pénz és XP, de a kill assist-ot is jutalmazzák. Ezenkívül ellenséges tornyok leveréséért is jár arany, méghozzá az egész csapatodnak, minionok/creepek megöléséért viszont csak akkor kapod meg a jussod, ha te last hit-elted, azaz tiéd a kegyelemdöfés.
Ebben van az egyik fontos különbség LoL és DotA közt, itt nincs deny. A deny rendszer azt jelenti, hogy mikor egy saját minion-od hp-ja nagyon alacsony, akkor te is meg tudod támadni, ezzel tiéd lehet a last-hit és így az ellenséges hőst akadályozhatod a gold gyűjtögetésben. Nah, LoL-ban saját nyúlra nem lövünk...
XP-t mindenki kap, aki kellően közel van az eseményekhez, függetlenül attól hogy beavatkozik-e. Azt hiszem talán az egyetlen különbség, mikor több XP-t kapsz mint a környezetedben lévő csapattársak, az az amikor hőst ölsz.

Screen1.png


A játék alapja gyakorlatilag ennyi, az elején mindenki tápol, általában 2-1-2-es lane felosztásban (1 hős megy a középsőre, 2-2 a szélsőkre), aztán ahogy felerősödtök elkezditek gyepálni egymást ezerrel, amíg valmelyik fél fel nem adja vagy el nem veszti a főépületét. A felerősödéshez nagyban hozzájárulhat 1-1 korai hős kill, viszont ha te öleted meg magad, azzal sok időt vesztesz (mert a respawn nem azonnali), ráadásul "feedeled" az ellenség hőseit, mivel sok xp-t és gold-ot kapnak érted.
Amit még elfelejtettem, hogy a pályán sok helyen van "bokor", amibe elbújva láthatatlan vagy az azon kívül lévők számára. Ezzel elég sokat lehet taktikázni, és nagyon csúnya "gang-rape"-ek szoktak kerekedni belőle...
Minden meccs végén, kapsz egy kis reward-ot, IP és XP formájában, erről majd később...

Miért a LoL?

A Warcraft3 már régi, és a játék map editora sem ad teljesen korlátlan lehetőségeket, bár a DotA volt annyira jó mod, hogy egy önálló műfajt teremtsen, mára már kihaló félben van. A Demigod kicsit lazábbra vette a figurát, kevés benne a hős, és hiányoznak bizonyos fontos játékelemek. Ezenkívül van még egy hátránya, amiben HoN-al osztozik, mégpedig az hogy fizetni kell érte.
Ezzel szemben a LoL gyakorlatilag teljesen ingyenes, RP-t kivéve, de erről részletesen majd később...

Gold? Itemek?


Nos minden hősnek van egy 6 slotos kis táskája, amibe tetszőlegesen lehet itemeket pakolni. Ezeknek nincs grafikus megjelenésük, leszámítva pár effektet (pl. aurát adhat egy item, de új kardot a kezedbe - látvány szempontjából - nem). Nagyon sokféle item van, némelyikük elég drága... Egy-egy meccs végén, mikor már minden hős közel max. szintű a pályán, eldőslegesen a felszerelésetek tesz különbséget köztetek: jó gear-el sokkal táposabb vagy. Minden cuccod lehet össze-vissza, a bónuszok (tudtommal) összeadódnak belőle, lehet pl. 4 kardod is, ha neked az a poén. Egyedül cipőből lehet csak egyetlen egy (ill. lehet több is, de csak az egyiktől kapsz bónuszt). Vannak bizonyos kötelező alapfelszereltségek, pl. mindenkinek kell egy cipő mert a mozgási sebesség bónusz nélkül, a játszma közepétől kb. használhatatlanná válik a karaktered. Ezenkívül varázslónak ajánlott pár mana regeneráló cucc beszerzése, és így tovább...
Van még egy érdekessége az itemeknek, mégpedig az hogy kombinálhatóak. Néhány gyengébb itemet összerakva egy sokkal erősebbhez juthatsz, tehát ha a játék elejétől kezdve tudod hogy mit akarsz összerakni, és annak az alkatrészeit veszed meg apránként ahogy jön a pénzed, akkor a meccs végére sokkal jobb cuccod lehet, mint annak aki csak úgy véletlenszerűen veszi amire épp szüksége van...

Screen2.png

Hősök?

A játékban jelenleg 54 hős van, de a fejlesztők elég aktívak, néhány hetes időközökkel mindig megjelenik egy-egy újabb. Maguk a hősök nagyon különbözőek, mindenki megtalálhatja valamelyikben a számítását, vannak melee és ranged dps-ek, mindenféle szivatós caster-ek, support hősök, tank is van, különböző lopakodós frászt_rád_hozós Champion-ok (egyébként a játék nem Hero-nak hívja őket, ez csak az én hülyeségem) is vannak... Játék stílusra is vannak különbségek még azonos osztályba tartozó hősök közt is, pl. van akivel csak rányomod a skillt akire szeretnéd és ennyivel el is intézted a dolgod, meg vannak un. skill-shot alapú hősök is. Ez utóbbi annyit jelent, hogy a skillednek egy lövedéke van, ami általában viszonylag lassú és az első célpontot üti meg (friendly fire nincs), ami útjába kerül tehát el lehet előle bújni pl. minion-ok mögé. Viszont az ilyen skill-shot-ok általában kicsit erősebbek is, és abból hogy nem kell konkrét célpontra nyomnod, csak egy irányt adsz neki, sokszor előnyöd is származhat, pl. belőhetsz egy bokorba anélkül hogy belátnál.
Minden hős minden meccset 1-es szinten kezd, és lvl 18 a maximum amit el lehet érni.
Attributumokról sok szót nem ejtenék, van Attack (többnyire auto-attack sebzése), Ability Power (a legtöbb skillnek ez az alapja), Attack Speed, Movement Speed, Armor (általános támadások ellen), Magic Resist (skillek ellen), ezenkívül a HP és MP aránya is hősönként változó.
"Természetesen" nem érhető el minden hős rögtön az elején, de erről is majd később...

launcher.png

IP? XP egy meccs végén is?

Itt érkeztem el a fentebb tett utalások lezárásához. A játék szerint te magad mint játékos, nem az adott champion vagy egy adott meccsben, (arra a fél órára) hanem egy Summoner, aki egyfajta bábuként mozgatja a választott championt. Ez ad lehetőséget arra, hogy a játéknak legyen egyfajta mmo-s, persistent world-os beütése. Neked mint Summonernek, van egy saját kis profilod, mint játékos is gyűjtesz XP-t és pénzt. Summoner szintekből 30 van, és itt is minden szintlépésért kapsz egy kis extrát.
Először is, a fentebb említett 2 hiányzó skill a két summoner spell. Ezekből ha jól emlékszem 13 van, és viszonylag gyorsan elérhetővé válik az összes. Ezek hozzád kötött skillek, bármelyik hőssel használhatod őket. Van köztük HP és mana töltő, gyorsító, teleport, lassító, DoT, ilyesmik... A cooldown-juk elég hosszú, de ettől még igen jó szolgálatot tehetnek, és újabb taktikai elemet adnak a játékhoz, ugyanis egyáltalán nem jelenthető ki, hogy X hőshöz márpedig ez a 2 summoner spell passzol. Mindenki saját játékstílusa dönti el, hogy mi kell neki.
A másik dolog amit szintlépésért kapsz, azok a Rúna könyved slotjai, ugyanis különböző rúnákat is vehetsz, melyek kategóriákra vannak osztva, és további taktikai nehézségeket vetnek fel. (pl. a kék mana töltő rúna jóval több manát ad mint a piros vagy a sárga, de lehet hogy neked másra is kéne a kék slot) A rúnákból kapott bónusz alapvetően nagyon kicsi, már amíg nem vagy fullra pakolva tier3-as rúnákkal, de megadhatják pont az az egy hajszál különbséget, ami eldönti hogy nyertesen vagy vesztesen kerülsz-e ki egy csatából. A rúnák bónuszait a champion-od kapja meg, a meccsek során.
Ez még nem minden, ugyanis van egy wow talent tábláihoz hasonló Masteries tábla, ami 3 részre (offense, defense, utility) osztott formában további bónuszokat ad a championjainknak, illetve még nagyobb testreszabhatóságot biztosít. Minden Summoner szint után kapsz egy újabb, itt elosztható pontot.
IP? Ez az Influence Point, ami gyakorlatilag a Summoner-ek pénze. Ebből vehetsz rúnákat, és ebből unlockolhatsz hősöket. (a hősök árát nem tudom mi alapján határozzák meg, az erősségükhöz sok köze nincs) Igen, jól sejtitek, amikor elkezded a játékot, egy árva darab saját championotok sincsen, unlockolni kell őket. Ezen viszont segít az un. champion rotation: minden héten kb. ~8-10 hőst publikussá tesznek, tehát az adott időszakban bárki bármikor játszhat velük, anélkül hogy unlockolná.

RP?

Nyilván felmerül a kérdés, hogy a játék valóban teljesen ingyenes-e? Nos nem egészen... Az IP ellentéte az RP (Riot Points - Riot a fejlesztőcsapat neve), amit valódi pénzért lehet venni, ezzel könnyebbé téve az életed. Megijedni viszont nem kell, ez az itemshop kb. pont annyit tud mint a GW-é... Aki fizet a játékért nem lehet erősebb nálad, csupán sokkal gyorsabban érheti el ugyan azt. Egyetlen olyan dolog van, amit csak RP-ért lehet venni, ezek pedig a champion-ok skin-jei. A legtöbb championnak van több alternatív megjelenése is, ezek semmivel nem erősebbek az alapértelmezettnél, csupán máshogy - esetenként sokkal jobban néznek ki.

Screen3.png

Minden ami a fentiekből kimaradt

Először is ha valaki kedvet kapna a játékhoz, ajánlom hogy mindenképpen vigye végig a tutorial-t, 2 okból: a játék launcher-e inkább egy web-böngészőre hasonlít, maga a tényleges game és a grafikus motor csak a meccsek idejére indul el, így annak az optionsai is csak olyankor érhetőek el. Egyrészt a tutorial jó lehetőség hogy beállítsd a kliensed és a hotkey-eid, másrészt jobb megismerkedni az alapokkal mielőtt egy valódi meccsbe kezdenél, ugyanis:
A meccseket egy Matchmaking rendszer szervezi (csapattal is lehet joinolni), ami ugyan megpróbál odafigyelni rá, hogy nagyjából azonos szintű Summonerek-et hozzon össze, de külön gyakorló meccseket már nem szervez. Ez annyit jelent, hogy rögtön éles játékba kerülsz, ahol az első pillanattól az utolsóig, végig PvP-zel. És ez az, ami a LoL-ban igazán jó! Egy meccs nagy átlagban kb. 35 percig tart, ezt az időt viszont tömény PvP-vel töltöd. Nagyon pörgős a játék, figyelned kell rá hogy ki merre jár, jól kell időzítened a skilljeid, és kb. olyan gyorsnak és pontosnak kell lenned, mint egy fps játékban. Ha valakinek nincs ideje végig kockulni mondjuk egy 3 órás instát, ez a játék tökéletes választás a számára, nem veszi el túl sok időd, de amíg egy meccs tart nem érsz rá unatkozni...

A fekete leves

A játék grafikája nem valami jó, maga a táj megjelenése a Warcraft3 és a WoW megoldásait idézi, közepes minőségű textúrák, szögletes modellek, viszont fílinges színvilág és összhatás. Az effektek is max. átlagosnak mondhatóak... A champion-ok megjelenése viszont kicsit más megoldást kapott: a Prince of Persia, XIII vagy Borderlands c. játékokban láthattunk már ehhez hasonló, kézzel rajzolt hatású karaktereket. Első ránézésre elég csúnyácska, de azért messze nem kritikán aluli, néhány meccs után hozzászokik az ember szeme, és utána már tök jól elvagy vele.
A másik negatívum, hogy mint kb. minden játékban itt is fevetődik a balance, pontosabban az imbalance kérdése, és a fejlesztők itt sem mindig a megfelelő irányba billentik az egyensúlyt, bár folyamatosan próbálkoznak. (de komolyan) Némelyik championnal lehet elég csúnya dolgokat csinálni, de persze azért a teljes ellenséges csapatot nem alázod be senkivel, ill. alapvetően mindennek megvan az ellenszere, csak nem biztos, hogy a rosszabbul járt csapat épp rendelkezik vele... Tehát mint mindenhol, olykor itt is vannak elég elfuserált meccsek, de hát ez minden más játékról is elmondható...
Másik hátrány amit már korábban is említettem, az az hogy gyakorlatilag csak egy pálya van (a másik 3v3 és 30%-al kevesebb reward-ot kapsz rajta, ezért nem népszerű), bár ez messze nem olyan zavaró amilyennek első hallásra tűnik (itt nem a map változatosságától jó a játék), de azért öregebb playerek már örülnének néhány új térképnek...

Összefoglalásként annyit mondanék, hogy aki szereti a pörgős PvP-t és nem ragaszkodik a csilli-villi Crysis grafikához, annak mindenképpen megér egy próbát ez a játék. Nem olyan buta és egyszerű, mint amilyennek első blikkre tűnik. Nyilván egy jó mmorpg-vel azért sok téren nem ér fel, de pl. feszültség levezetésre igen jó eszköz, élvezetes...
Végezetül jöjjön néhány videó, bár lusta vagyok normális gameplay vidiket keresni, így inkább a szokásos, új championokat bemutató anyagokból linkelek majd párat, előtte viszont még jöjjön a lényeg:

Akinek felkeltettem az érdeklődését, a játékot itt találja: League of Legends
Ill. ha lehetek egy "számító kis dög", akkor a következő linken én invitállak a játékba (ami gyakorlatilag igaz is), amiért cserébe kaphatok valami kis vackokat (nemtom pontosan, fórum title meg ilyenek): Invite Tyrel





U.I.: sorry az unalmas képekért de harc közben egyszerűen nincs időd a printscreent nyomkodni...




 
Szavazás

Érdekel az ArcheAge Online?

Régóta figyelem, ki fogom próbálni.

Minden pénzt megér, ott a helyem.

Nem hallottam róla, de felkeltette az érdeklődésem.

Túl keleties nem fogok vele játszani

Jelenleg nincs semmire se időm, majd meglátom.

A szavazás korlátozva csak tagoknak

szavazat: 50 hozzászólás: 0
Korábbi szavazások
Online
Vendégek: 4
Tagok: 1, Ejbenjaro
Ezen a lapon: 1
Tagok: 877, legújabb: RuCassie
https://twitter.com/WarframeAlerts


Események
Nincs esemény
Új esemény